رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیا مرکزی هستند روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل مسئول انفجار‌ در کرمان و ترور العاروری است

  • کد خبر: ۲۰۴۱۵۴
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
وزیر خارجه لبنان: اسرائیل مسئول انفجار‌ در کرمان و ترور العاروری است
وزیر امورخارجه لبنان، رژیم صهیونیستی را مسئول ترور معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و انفجار‌های تروریستی روز چهارشنبه در کرمان دانست و هشدار داد «اگر اسرائیل به این اقدامات خود ادامه دهد یک جنگ منطقه‌ای به وجود خواهد آمد که برای همه کشور‌های منطقه بد و خطرناک است».

به گزارش شهرآرانیوز، «عبدالله بوحبیب» وزیر امورخارجه لبنان درباره گسترش جنگ و کشیده شدن لبنان به جنگ غزه ابراز نگرانی کرد و گفت: ما از آن هراس داریم چراکه دولت لبنان و مردم آن به هیچ عنوان خواهان جنگ نیستند. ما خواهان صلح و امنیت در مرز‌های جنوبی‌مان هستیم.

او که با شبکه سی‌ان‌ان گفتگو می‌کرد، در ادامه گفت:، اما همان‌طور که می‌دانید، آنچه در غزه اتفاق می‌افتد به‌طور قطع بر لبنان تاثیر می‌گذارد، زیرا مسائلی وجود دارد که ۷۵ سال است حل‌وفصل نشده‌اند و مشکلاتی وجود دارد.

وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به ترور «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت گفت: برای آنچه در بیروت اتفاق افتاد نیز به‌طور حتم پاسخی وجود خواهد داشت، اما دولت لبنان به‌طور مستقیم به آن پاسخ نخواهد داد. ما به سازمان ملل می‌رویم و شکایت خواهیم کرد.

بوحبیب در پاسخ به این سوال که اسرائیل تاکنون مسئولیت این حمله را نپذیرفته، اما مقامات آمریکایی این اقدام را حمله به حماس عنوان کرده‌اند، نه حمله به حزب‌الله و لبنان اظهار داشت: آنچه اکنون در بسیاری از رسانه‌ها، از جمله شبکه‌های تلویزیونی اسرائیلی شاهد آن هستیم این است که آن‌ها می‌گویند، اسرائیل مسئول این حمله بوده است، اما سپس بیانیه‌هایی بیرون آمد که چنین چیزی نگوید.

وزیر خارجه لبنان گفت: ما امیدواریم اسرائیل دیگر آن را تکرار نکند. زیرا مساله این است که نمی‌خواهیم وارد هیچ جنگی شویم. ما نمی‌خواهیم آنچه در جنوب اتفاق می‌افتد به لبنان سرایت کند. ما جنگ منطقه‌ای را دوست نداریم، چراکه برای همه خطرناک است، برای لبنان خطرناک است و برای اسرائیل و کشور‌های اطراف آن، شامل سوریه و اردن نیز خطرناک است. فلسطینی‌های زیادی در اردن زندگی می‌کنند و در صورت گسترده شدن جنگ ممکن است به آن بپیوندند.

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل مسئول انفجار‌ در کرمان و ترور العاروری است

او همچنین به انفجار‌های تروریستی روز چهارشنبه در کرمان اشاره کرد و افزود: یک جنگ منطقه‌ای برای همه بد و خطرناک است؛ بنابراین اگر اسرائیل بخواهد به این اقدامات خود ادامه دهد و آنچه در ایران رخ داد نیز محصول اسرائیل باشد، زیرا اعراب بر این باورند که تنها ایالات متحده و اسرائیلی‌ها می‌توانند چنین کاری انجام دهند که در این مورد نیز به‌طور قطع کار اسرائیل است و اگر اسرائیل به این کار‌های خود ادامه دهد حقیقتاً به سمت یک جنگ منطقه‌ای کشیده خواهیم شد و همگان در منطقه از آن پشیمان خواهند شد.

بوحبیب که هم‌اکنون در واشنگتن به سر می‌برد در پاسخ به سوالی درباره احتمال پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ترور صالح العاروری و اینکه آیا دولت لبنان می‌تواند مانع مقاومت لبنان شود، گفت: ما با آن‌ها در حال گفتگو هستیم و این‌گونه نیست که به آن‌ها دستور بدهیم. آن‌ها خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند، اما امیدواریم خود را به یک جنگ گسترده‌تر نکشانند.

وزیر خارجه لبنان گفت: ما با حزب‌الله گفتگو می‌کنیم. آن‌ها و البته تمام لبنانی‌ها خواهان جنگ نیستند، اما به آن‌ها دستور نمی‌دهیم. چنین ادعایی نمی‌کنیم و تنها می‌توانیم آن‌ها را متقاعد کنیم که چنین کاری انجام ندهند. من فکر می‌کنم که این کارساز خواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->